Máte Volvo? Jste spokojení. Máte Chevrolet? Asi jste naštvaní

Spokojenost zákazníků je důležitá u všech firem. A u aut zvlášť. A jak se ukázalo, nejspokojenější zákazníky má Volvo.

Ne každý řidič je se svým autem spokojený. Někomu vadí, že mu neustále drnčí něco ve dveřích, další si myslí, že jeho servis je příliš drahý a daleko, další by ocenil, kdyby se mu neustále nedívali do auta zloději. Mezinárodní společnost J.D. Power, která dává dohromady data pro různé společnosti dělá každý rok průzkum, jak jsou zákazníci spokojeni s tou kterou značkou. Mezi auty letos v Německu vyhrálo Volvo. To zákazníci Chevroletu asi na svá auta pěkně nadávají, stejně jako u Citroënu a Mitsubishi. Škoda je nad průměrem

J.D. Power oslovuje každoročně více než 20 000 zákazníků. Dotazuje se jich na různé věci – jednou z nich je i spokojenost se svou značkou vozu. V tom je několik faktorů. Třeba spokojenost s koupí vozu, jeho cenou, servisem, přístupem značky ke klientovi, samotným autem, jeho vzhledem, technikou… Všechno má nějakou váhu a dodává to body do výsledné tabulky.

Jak jsme jíž řekli, nejspokojenější jsou zákazníci Volva. Za nimi následují majitelé Mercedesů, Mazdy, Mini, Hondy, Audi a Škodovek. Ano, tuzemská značka je v Německu hodně oblíbená a zákazníci si jí nadprůměrně cení. Vždyť tyhle auta předskočila ve spokojenosti i BMW či Toyotu. A třeba takový Volkswagen už je pod průměrem všech značek, stejně jako Seat, Porsche nebo Nissan. Nad průměrem není ani jedna francouzská značka a jediná, která bys e tak dala nazvat je Dacia. Ta je sice z Rumunska, ale vlastní jí Renault.

Naprosto nejvíc nespokojení jsou zákazníci se značkou Chevrolet. A to s drtivým náskokem. Z maximálních 900 bodů získal předposlední Citroën 774 bodů, třetí od konce Mitsubishi o dva body víc, ale Chevrolet je ještě o čtyřicet bodů níž. A to už o něčem vypovídá.

Zdroj : www.tn.cz

About vcar