Profil člena - diemonDC

diemonDC - Galerie

diemonDC

 INFO

Jméno:Dominik Císař
E-mail:dominik.cisar@hotmail.cz
Město:Brno; Karlovy Vary
Model auta:V70 D5 136kW AT 2006

 O uživateli

Jak sem se stal petrolheadem?

Začátek

Mezi auty jsem vyrostl. Táta vášnivý mechanik a motorkář, děda mistr autoklempíř, půlka baráku byla dílna a půlka zahrady menší vrakáč. Už od mala jsem "pomáhal" v dílně, spíš se pletl pod nohy a vše zdržoval. Občas jsem ale dostal od dědy za úkol hasit! Dost často bylo potřeba hodně vaření autogenem a v dílně zrovna nikdo nebyl po ruce. Takže jsem si vlezl do kastle s petkou vody, děda mě heverem zvedl nahoru a šel vařit. Jakmile se objevil plamen, tak sem to musel uhasit. Světe div se, barák nikdy nevyhořel, možná bych mohl být hasič! Od mala jsem měl v oblibě kamiony. Pořád jsem je kreslil, měl jsem pár her ještě před Euro Truck Simulátorem. Jednoho dne se před barákem objevil tahač Man, už si ani nevzpomínám proč, ale něco mu bylo. Z toho jsem měl vánoce. Později mi táta pořídil můj první kufřík na nářadí, podobný jako měl on když jezdil lepit autoskla "na zavolání". Na to jsem byl extrémně hrdý a nikdo krom táty a dědy se ho nesměl dotknout. Byl to můj život, plastové šroubováky, sem tam nějaký jsem se postaral o nějáký pravý šroubovák co už nebyl použitelný v dílně. S ním jsem se cítil jako super-profi-auto-kamiono-mechanik. Kufřík bych určitě ještě našel někde v kůlně u našich.

První kontakt s Volvem

Bylo mi odhadem tak 8-9let. Hráli jsme s kámošema na ulici hokej (vyrůstal jsem na vesnici takže to bylo na denním pořádku), v tom se k nám velmi elegantním tempem přibližilo stříbrné Volvo S80 první generace. Mohl jsem na něm oči nechat.  Než jsme vyklidili cestu a Volvo projelo pryč, mě nejvíc zaujaly křivky co začínají u masky a táhnou se až na konec auta. Koneckonců to mě fascinuje dodnes zvláště u P2. V neposlední řadě mě straaašně moc se líbí oranžové pozičky v nárazníku, hlavně proto, že to žádné jiné auto v té době nemělo. Říkal jsem si že to chci. Nevím proč, prostě mi to zůstalo v hlavě do dnes.

První ŠVÉD v rodině. A hned ten největší (z osobáků)

K Volvu jsem se tedy dostal náhodu. Táta, jakožto dobrý mechanik a slušný "petrolhead" hledal vhodného zástupce za (nečekaně) léta milovanou T4 od VW. Proč nečekaně? Protože do té doby než pořídil tu poslední T4 Caravelle měl všechny auta před ní maximálně rok.

Jakožto cca 60. auto se rozhodl pro švédskou značku se slovy, že slyšel že to jsou dobrá auta a navíc nikdy neměl švéda, vždy jen čechy nebo němce (například: 3x T4, 6x Opel, Vecteru, tři Omegy a Kadetty, dva Golfy, tři Mercedesy a Tatru 613...). Koupil tedy XC90 D5 MY 2004 tedy jednu z prvních v krémové kůži a pěknou výbavou. Já v té době stále sedlal svého prvního Golfa mk4 Variant, později jsem ho vyměnil za (opět koncernového) Seata Toledo druhé generace s motorem TDI, který mě následně přestěhoval a postavil na vlastní nohy z K. Varů od našich do Brna, kde jsem mohl začít žít na vlastních nohách.

Nicméně Seat, ačkoliv jsem ho měl moc rád, musel pryč. Důvody byly že: 1. neměl klimatizaci, což je na Jižní Moravě docela o život a za 2. ve 510tisících kilometrech občas netáhlo jak mělo, takže jsem stejný kopec jel jednou 100km/h na pětku, a druhý den sotva 80km/h na trojku.

Tehdy jsem se vydal do Prahy a pořídil své první Volvo S60 2.4D MY 2005. Abych byl upřímný, byl to celkem šrot, ale měl jsem ho rád. Auto bylo po totálce, ale mě to bylo celkem jedno, bylo to velmi pohodlné auto s krásným zvukem pětiválce, které neměl jen tak každý. Později přestěhovalo mojí přítelkyni do MÉHO prvního pronajtého bytu v Brně na Vinohradech, dále potom do prvního NAŠEHO pronajatého bytu ve Starém Lískovci, ze kterého se později vyklubal stejný omyl jako ta S60. Ale hlavně to bylo auto které nastartovalo mojí Volvonemoc. Po cca roce, kdy se projevila dosti nákladná oprava tak jsem to ještě včas prodal do jednoho z největších vrakovišť v ČR.

Nastala (prozatím) poslední změna na Volvo V70 D5 MY 2006 AT. Původně ital, ale velmi zachovalý a udržovaný (majitel byl nejspíš jediný ital co se k autu nechoval jako prase). Koupil jsem ho od jednoho autobusáka, takže bylo o auto dobře staráno i v ČR. Po prvním pravidelným brněnským srazu s tímto švédem jsem se pustil do předělání PHM na Bluetooth modul, nejlepší investice do auta ever! Dále jen spotřební záležitosti a věci pro radost, jako třeba nové 17'' kolečka Dotz! Auto nás opět přestěhovalo do momentálně vysněného pronájmu v klidné vesničce kousek od Brna. Je to mazel.

Časem se k V70 přidal další Golf mk4 TDI pro ženu, jakožto ještě studentku jsme chtěli zlaté Volvo S60, ale nakonec co nevyšlo (prodejce vycouval z prodeje). Golfíka miluje, nicméně jednou stejně bude sedlat Volvo, CHCA NECHCA! :D

Každé auto i motorka se mnou žije a já žiju s ním. Jinak jsem ještě nemocný na jednostopé mazlíky, takže jestli Volvo-maniak a motorkář, jsem si jistý že si budeme rozumět! :)

Bylo:

Z aut: VW Golf 4 2000 1.6i 77kW; Seat Toledo 1M 2002 1.9 TDI 66kW - půl míče najeto; Volvo S60 2.4D 2005 chip 147kW
Z motorek:Jawa Dandy 50 1997 bez papírů na pole; Aprilia Tuareg Wind 650 1992 bez papírů na hraní, ale moc nejezdila; Suzuki Marauder 125 1999 první motorka na papírech

Je:

Z aut:Volvo V70 D5 136kW 2006 AT;VW Golf 4 1.9TDI 85kW 2000
Z motorek:Yamaha TDR 125 2T 1999

 

diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie