Profil člena - diemonDC

diemonDC - Galerie

diemonDC

 INFO

Jméno:Dominik Císař
E-mail:dominik.cisar@hotmail.cz
Město:Brno; Karlovy Vary
Model auta:S80 P3 MY 2007, 2.5T Benzín v manuálu

 O uživateli

Jak sem se stal petrolheadem?

Začátek

Mezi auty jsem vyrostl. Táta vášnivý mechanik a motorkář, děda mistr autoklempíř, půlka baráku byla dílna a půlka zahrady menší vrakáč. Už od mala jsem "pomáhal" v dílně, spíš se pletl pod nohy a vše zdržoval. Občas jsem ale dostal od dědy za úkol hasit! Dost často bylo potřeba hodně vaření autogenem a v dílně zrovna nikdo nebyl po ruce. Takže jsem si vlezl do kastle s petkou vody, děda mě heverem zvedl nahoru a šel vařit. Jakmile se objevil plamen, tak sem to musel uhasit. Světe div se, barák nikdy nevyhořel, možná bych mohl být hasič! Od mala jsem měl v oblibě kamiony. Pořád jsem je kreslil, měl jsem pár her ještě před Euro Truck Simulátorem. Jednoho dne se před barákem objevil tahač Man, už si ani nevzpomínám proč, ale něco mu bylo. Z toho jsem měl vánoce. Později mi táta pořídil můj první kufřík na nářadí, podobný jako měl on když jezdil lepit autoskla "na zavolání". Na to jsem byl extrémně hrdý a nikdo krom táty a dědy se ho nesměl dotknout. Byl to můj život, plastové šroubováky, sem tam nějaký jsem se postaral o nějáký pravý šroubovák co už nebyl použitelný v dílně. S ním jsem se cítil jako super-profi-auto-kamiono-mechanik. Kufřík bych určitě ještě našel někde v kůlně u našich.

První kontakt s Volvem

Bylo mi odhadem tak 8-9let. Hráli jsme s kámošema na ulici hokej (vyrůstal jsem na vesnici takže to bylo na denním pořádku), v tom se k nám velmi elegantním tempem přibližilo stříbrné Volvo S80 první generace. Mohl jsem na něm oči nechat.  Než jsme vyklidili cestu a Volvo projelo pryč, mě nejvíc zaujaly křivky co začínají u masky a táhnou se až na konec auta. Koneckonců to mě fascinuje dodnes zvláště u P2. V neposlední řadě mě straaašně moc se líbí oranžové pozičky v nárazníku, hlavně proto, že to žádné jiné auto v té době nemělo. Říkal jsem si že to chci. Nevím proč, prostě mi to zůstalo v hlavě do dnes.

První ŠVÉD v rodině. A hned ten největší (z osobáků)

K Volvu jsem se tedy dostal náhodu. Táta, jakožto dobrý mechanik a slušný "petrolhead" hledal vhodného zástupce za (nečekaně) léta milovanou T4 od VW. Proč nečekaně? Protože do té doby než pořídil tu poslední T4 Caravelle měl všechny auta před ní maximálně rok.

Jakožto cca 60. auto se rozhodl pro švédskou značku se slovy, že slyšel že to jsou dobrá auta a navíc nikdy neměl švéda, vždy jen čechy nebo němce (například: 3x T4, 6x Opel, Vecteru, tři Omegy a Kadetty, dva Golfy, tři Mercedesy a Tatru 613...). Koupil tedy XC90 D5 MY 2004 tedy jednu z prvních v krémové kůži a pěknou výbavou. Já v té době stále sedlal svého prvního Golfa mk4 Variant, později jsem ho vyměnil za (opět koncernového) Seata Toledo druhé generace s motorem TDI, který mě následně přestěhoval a postavil na vlastní nohy z K. Varů od našich do Brna, kde jsem mohl začít žít na vlastních nohách.

Nicméně Seat, ačkoliv jsem ho měl moc rád, musel pryč. Důvody byly že: 1. neměl klimatizaci, což je na Jižní Moravě docela o život a za 2. ve 510tisících kilometrech občas netáhlo jak mělo, takže jsem stejný kopec jel jednou 100km/h na pětku, a druhý den sotva 80km/h na trojku.

Můj první ŠVÉD

Tehdy jsem se vydal do Prahy a pořídil své první Volvo S60 2.4D MY 2005. Abych byl upřímný, byl to celkem šrot, ale měl jsem ho rád. Auto bylo po totálce, ale mě to bylo celkem jedno, bylo to velmi pohodlné auto s krásným zvukem pětiválce, které neměl jen tak každý. Později přestěhovalo mojí přítelkyni do MÉHO prvního pronajtého bytu v Brně na Vinohradech, dále potom do prvního NAŠEHO pronajatého bytu ve Starém Lískovci, ze kterého se později vyklubal stejný omyl jako ta S60. Ale hlavně to bylo auto které nastartovalo mojí Volvonemoc. Po cca roce, kdy se projevila dosti nákladná oprava tak jsem to ještě včas prodal do jednoho z největších vrakovišť v ČR.

Má milá, dej mi víc (místa)!

Později jsem přesedlal na Volvo V70 D5 MY 2006 AT. Původně ital, ale velmi zachovalý a udržovaný (majitel byl nejspíš jediný ital co se k autu nechoval jako prase). Koupil jsem ho od jednoho autobusáka, takže bylo o auto dobře staráno i v ČR. Po prvním pravidelným brněnským srazu s tímto švédem jsem se pustil do předělání PHM na Bluetooth modul, nejlepší investice do auta ever! Dále jen spotřební záležitosti a věci pro radost, jako třeba nové 17'' kolečka Dotz! Auto nás opět přestěhovalo do momentálně vysněného pronájmu v klidné vesničce kousek od Brna. Je to mazel. Zažili jsme s ní nezapomenutelnou dovolenou v Jižních Čechách, kde jsme ji použili jako domov na čtyřech kolech.
Prodáno do dobrých rukou do Prahy :)

Vetřelec

Časem se přidal Golf mk4 TDI pro ženu, jakožto ještě studentku - auto s malou spotřebou. Chtěli jsme zlaté Volvo S60 D5, ale nakonec co nevyšlo (prodejce vycouval z prodeje). Golfíka miluje, nyní je na naprosto DOKONALÝCH letních 17'' kolech :)

Breaking The Law

Píše se Březen leta páně 2021. Platil celorepublikový tvrdý lockdown a zákaz opouštění okresů ve kterém bydlíte. Ford Focus, vypůjčený od kolegy (za což mu mnohokrát děkuji) mě už třetí závadou za měsíc začal těžce s...štvát. Na internetu se objevila pěkná, udržovaná, LPGčkem nezhuntovaná S80 2.5T 147kW v manálu. Pár dní jsem váhal, jestli do toho jít, ale nakonec jsem se rozhoupal k telefonátu. Bylo tedy rozhodnuto, a za dunění songu od Judas Preist - Breaking The Law jsme žhvili ženy Golfa TDI a razili do Prahy. Můj kopilot byl celou cestu těžce nervózní, já byl těžce natěšený. Za celou dobu nás kontrolovalo přesně O hlídek :D Dorazili jsme do Modřan - prohlídka auta odhalila menší nesrovnalosti s inzerátem, ale nebylo to nic, s čím by se nedalo žít. Motor zněl naprosto božsky, auto jelo krásně, tiše a pohodlně. No a bylo to, zamiloval jsem se. Vrátil jsem se zpátky k benzínu, manuálu a hlavně jsem byl zpět u VOLVA. Cesta domů do K. Varů se obešla opět bez jediného zdržení. Snad jen jedna krizovka, kde si "řidič" francouzské dodávky na německých značkách myslel, že zvádlne do kopce předjet kamion - brzdí to dobře. No, a druhý den jsem dal sbohem pražským značkám a vyzvedl si (čistě náhodou to vyšlo moc pěkně), pro mě domácí značky. Myslím, že tohle auto si budu já, i jiní pamatovat i od doby před pořízením, protože to považuju za svůj majstrštyk co se týče koupě auta. Už jen ta cesta pro něj.
 

Každé auto i motorka se mnou žije a já žiju s ním. Jinak jsem ještě nemocný na jednostopé milenky ↓

Bylo:

Z aut: VW Golf 4 2000 1.6i 77kW; Seat Toledo 1M 2002 1.9 TDI 66kW - půl míče najeto; Volvo S60 2.4D 2005 chip 147kWVolvo V70 D5 136kW 2006 AT  V rodině bylo: Merceds-Benz Vito 220CDI několik VW T4, několik Mercedesů W124, asi 8 oplů od Corsy po Omegu, víc jsem asi nezažil a dědovo výpis by byl na hooooodně dlouho
Z motorek:Jawa Dandy 50 1997 bez papírů na pole; Aprilia Tuareg Wind 650 1992 bez papírů na hraní, ale moc nejezdila; Suzuki Marauder 125 1999 první motorka na papírech; v rodině bylo: Yamah Fazer 600, Suzuki Marauder 800, bylo toho spousta, ale to jsem ještě chodil po houbách :D

Je:

Z aut: VW Golf 4 1.9TDI 85kW 2000, Volvo S80 2.5T 2007  ; v rodině také: VW T5 facelift 1.9TDI f čipu, Volvo XC60 D5 151kW AT
Z motorek:Yamaha TDR 125 2T 1999, Yamaha TDM 900; v rodině také: BMW R1200GS, Honda CB125F

 

 

diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie
diemonDC - galerie