ČERNÉ VOLVO – čekáme na S80R

ČERNÉ VOLVO – čekáme na S80R

19. října 2006
Sekce:  Modely

Zvěsti o ostřejší variantě nového Volva S80 začínají prosakovat. Hovoří se o modelu S80R s více než 400 koňskými silami.

Sotva jsme se stihli na podzimním volvosraze svézt v novém Volvu S80 V8, již začínají kvést zvěsti o eventuálním modelu R. Zprávy hovoří o tom, že Volvo zkoušelo turbo jak u motoru V8, tak na nově vyvinutém 3,2 R6. Pravděpodobně by se motor T6 dostal stejně jako V8 na přibližně 300 k (bývalá T6 měla 272 k). Dvojité turbo by zvýšilo výkon V8 ze současných 315 atmosférických koní na více než 400 koňských sil (dokonce jsme slyšeli, že konečné číslo by mohlo být až 480 k).

Vozidla se již zkoušela jak ve Švédsku, tak i na tajných testovacích polygonech v Arizoně. Fotografové jednoho časopisu dokonce nedávno objevili polomaskované, ďábelsky rychlé S80 v běžném švédském provozu.

Nové fotky těchto tajemných S80 nakládaných k dalekému transportu ukazují, že se v Torslandě něco děje. Černé vozidlo na snímku ukazuje, že všechny chromové ozdoby jsou lakované na černo, klasický znak Volva byl sundaný, některé spoilery jsou nové a vozidlo bylo označeno modrou nálepkou „TEST VEHICLE“ na zadním okně.

Eventuální S80R by podle informací měla dostat jak inovovaný systém aktivního podvozku Four-C, tak i šestistupňovou převodovku Geartronic (s manuální verzí se nepočítá). Dále pak vylepšené brzdy a 18– nebo 19palcová kola. Pohon všech kol spojkou Haldex bude standardem. Vizuálně se bude lišit příď zajišťující větší přísun vzduchu k motoru a brzdám, jiné bude provedení prahů a na zádi přibude křidélko. Emblém R bude samozřejmě k vidění na různých místech vozu.

Interiér bude obsahovat ozdobné prvky z karbonu, mohutnější sedadla a volitelně dvě samostatná sedadla vzadu. Vše pro zvýšení sportovního dojmu. O detailech však ještě není rozhodnuto.

Tabulkové hodnoty budou samozřejmě brutální: akcelerace z 0-100 km/h za cca 5 sekund, rychlost bude politicky korektně omezena na 250 km/h.

Rivalové pro S80R jsou samozřejmě Audi S6, BMW M5 a Mercedes E AMG. Na americkém trhu je zájem o tyto supersedany vysoký, přestože skutečné prodeje jsou nízké. Tyto verze slouží jako tvůrci image modelu a pomáhají zvyšovat prodejní čísla běžných typů.

První předvedení studie se očekává na některém velkém autosalonu v příštím roce.

Tomáš Krchov

Zpět na výpis článků