Minisraz 850/70

15. května 2007

O víkendu 11.-13. 5. 2007 proběhl v kempu Luh u Sušice (to je ta Sušice, kde mají pyromani základnu) minisraz oficiálně zaměřený na Volva 850 a V70/S70. Na triko si to vzali Zdeněk Neuman a Bobika.

Vyrazili jsme se ženou z Prahy poměrně pozdě, TomTom hlásil čas příjezdu až 23:30, takže jsme měli určitou obavu, zda nám ve ztichlém kempu někdo dá aspoň klíček od chaty. Těsně před kempem jsme měli kvůli nedávné vichřici dojem, že nám Zdeněk zapomněl říct o změně modelového zaměření na XC-only sraz. Ale nebylo to nakonec tak hrozné, nepadly za oběť dokonce ani Rkové nárazníky Marry, Bobika a dalších.

Když jsme dorazili na místo, uvítal nás vesele hořící oheň, pípa rozjetá jak Niagarské vodopády a spousta lidí, kteří měli to štěstí a přijeli dříve, pročež stihli Zdeňkův epesní gulášek. Povídalo se, skoro nikdo se nehádal (nebyla to kmenová akce klubu), nebyly ani výtržnosti (až na drobné výjimky, že, Doktorová :-)). Kolem jedné začali lidi odpadávat, někteří i do ohniště, viď, Huberte. Já s Hášou jsme to jako poslední zabalili o půl čtvrté.

Ráno byl velitelský čas 10:00, kdy se odjíždělo na hrad a zámek Velhartice. Předtím kdo chtěl, mohl posnídat z připraveného švédského stolu (jak stylové). Těsně před velitelským časem jsme naskákali do volv a za asistence městské policie, která nám vytvořila bezpečný výjezd na hlavní, jsme vyjeli na spanilou jízdu. Cesta do Velhartic proběhla naprosto klidně, až na jednoho golfa, který se pokoušel při zcela nesmyslném předjíždění naší cca 25členné kolony o sebevraždu a jednoho džípa, který prostě jen překážel. A vlastně ještě furt předjížděl kolonu nějaký starší šedý sedan s blondýnou za volantem a ze střešního okna mu vlál ogar jakýsi v oranžovém triku. Jsou to dneska lidi.

Ve Velharticích jsme byli u pokladny rozděleni na skupiny, jedna viděla nejdříve poutavé promítání o historii hradu a zámku, jež rušili jen někteří jedinci svým chrápáním. Nakonec mě ale probudili. Po prohlídce zámku, kde s námi Huertovým křídlem procházel i Hubert, jsme se odspanilovali do Sušice na náměstí, kde jsme měli dohodnuté s městem parkování a za rohem v hospodě i oběd. Na náměstí se srotili rovněž i motorkáři, takže atrakce pro domorodce byla dvojnásobná.

Odpoledne byla volná zábava, vrátili jsme se do kempu a přes závazek dát si dvacet, jsme krafali o těch našich krabicích. Přijel s námi pobýt i Pavel Nový, zde nikoli v roli herce, ale majitele pěkné 850 TDI. Opékaly se špekáčky, pivo teklo proudem (Zdeněk zajistil další dva sudy), přikusovala se Niva a Romadur a nechyběl ani Hubert. Večer se jako hosté dostavili Saabisti s 900 Turbo Cabrio a sklidili zaslouženou pozornost. Přijel na chvíli i místní volvista se svou 740 B230F v A1 stavu.

Kolem deváté nastal hlavní bod programu, totiž prase. Zdeněk s Honzou ho opékali na úžasném domo-robo grilu v jehož systému rozvodů nechyběla ani napínací kladka a šmakovalo všem. Přítomna byla i hudební aparatura, takže pohybumilovní mohli předstírat tanec. V deset jsme se rozloučili s Pavlem Novým, který měl v neděli povinnosti a nemohl zůstat do rána. Za zmínku stojí i nápad s metrovými kůly nařízlými křížem a zapálenými, což vytvořilo primitivní, ale účinné topení. A Hubert tentokrát do ohně nepadal. Některým bylo líto, že nikdo nikam nepadá, tak spadli alespoň ze židličky a polili se vínem. Nebudu Hermana jmenovat. Kolem jedenácté, dvanácté už mám mírné výpadky v kontinuitě děje, protože jsem na své židličce u ohně usínal.

Ráno v neděli jsme posnídali podle chuti buď česnečku a Zdeňkovy excelentní utopence nebo prostě cokoli, co ještě zbylo (a že zbylo i prase). Nikomu se nám nechtělo pryč, ale nedalo se svítit, lidi postupně odjížděli a tím „lidi“ myslím i sebe a Lucku.

Chtěl bych ale za sebe i za ostatní před nastartovanými motory a roztočenými turby moc poděkovat Zdeňkovi Neumanovi (vrátaně famílie) a Bobika, že tento sraz připravili. Organizačně klapnul do posledního detailu a byl to úžasný víkend s perfektními lidmi. Díky tedy i všem, kdo se dostavili.

P.S. Možná se ptáte, kdo je to ten Hubert. Vlastně nevím. Místní sušická figurka, která s námi koexistovala celý víkend a lila do sebe cokoli, co mělo nějaká promile.